16 Aralık 2013 Pazartesi

Hobbit!

Selam ! :)

Son zamanlarda Kore çok soğuk... Kuru soğuk olduğu için hastalık kapmaya , grip olmaya  o kadar elverişli ki hava , dolayısıyla fazla dışarlarda dönüp dolaşmıyorum . Bünyem zayıf olduğu için çok çabuk grip oluyorum ve bir kere kaptım mı 1 ay zor atlatıyorum , bütün işlerim ve günlük hayatım aksıyor. Şu sıralar hayatımda bir çok şeyi düzene oturttuğum için en son istediğim grip yüzünden tekrar alabora olması olurdu . 

Dün Hobbit'in 2 . filmine gittik.  Bu arada Thor filmi ile başlayan  CGV Seul ve film dağıtıcıları arasında süre gelen bir savaş var . Thor'u Seulde gösterime sokarken CGV diğer şehirlerden çok daha fazla komisyon istemiş ama dağıtıcılar kabul etmeyip filmi vermeyince Seul CGV Thor'u yayınlamadı . Dolayısıyla bizde, bir çok insanda diğer sinemalardan birinde seyretmiştik. 

Kore'de 3 büyük sinema var . CGV , Lotte Cinema ve Mega Box . Bunlardan en meşhuru CGV . Diğerleri ile kıyaslarsam en iyisi de CGV . Çünkü salonları büyük , mısırları taze ve çeşit bol . Ayrıca diyet kola dahil içecek ve yiyecek çeşidi çok bol ama diğerleri diyet kola bile satmıyor ve mısırları nerdeyse patlatmadan verecekler elimize. 

Thor ile başlayan bu gerginlik biter sanıyorduk ama Hobit de CGV'de gösterime girmeyince bu inatlaşma daha çok sürecek gibi..... 



Ben Yüzüklerin efendisi üçlemesini okumuş biri olarak  ilk filminden ihtibaren bayılarak gittim bütün filmlerine. Hatta Bu Hobit 2 'ye de hemen çıktığı günün ertesinde gittik. CGV'de gösterime girmeyince Mega Box'a sürdük ayaklarımızı pıtır pıtır ..... 

Beni çileden çıkartan şey 8.10 matinasına gittik.  8 gibi içeri girdik , 8.20'de film başladı ve 11'de bitti.  3 saat kıçım yapıştı koltuğa . Zaten Kore sinemalarında film arası yok .  Bir ara felaket tuvaletim geldi. Mecbur kalkıp gittik ,sonra tekrar girdik. Bizden sonra bir çok çift tek tek kalktılar . Aslında bu daha bir konsantrasyon bozucu , ara koysalar böyle olmayacak . 

Şahsen ben Hobbit serilerini çok severim . Ama bu sefer sanki biraz hayal kırıklığı oldu . Çok fazla kendini tekrar ediyor . Tamam öyle bir konudan fazla bir entirika ya da hikaye üretmek mümkün olmasa dahi yine de sahneler dahil çok fazla ayrı tarz üzerinden gidiliyor . Misal, her filmde mutlaka Gandalf beraberyola çıktıkları grubu bırakıp aklına bir şey geldiği için tek başına yola çıkıp başını belaya sokuyor . Mutlaka bütün filmlerinde böyle oluyor . Ya da maceraya atıldıkları zaman yola çıkış sahneleri , dağlardan geçiş sahnelerinin çekim stili mutlaka aynı tarz oluyor .  Elfler başta mutlaka yardım etmek istemiyor , kaçınıyor ama sonradan akılları başlarına geliyor . 

Tabiki görsel efekleri harika olduğu için sadece bunun için bile seyredilir ama bir daha sinemada seyreder miyim bilemiyorum . 3 saat oturmaktan ağrı girdi .  

Eşimde bende film izlemeyi çok seviyoruz . Mutlaka ayda bir iki defa sinemaya gidiyoruz. Her ne kadar o vurdulu kırdılı filmleri daha çok sevip ben nefret etsem de birbirimize ayak uyduruyoruz.  

Kore'de sinemalarda film başlamadan önce ünlü oyuncuların,şarkıcıların insanlara film anında nasıl davranmalarını gerektiren eğitim amaçlı, hafif espirili bir reklam yayınlanıyor . Misal, telinizi sessize ayın, ön koltuğa vurmayın ayağınızla gibi.  

9 yorum:

  1. 3 saat ve ara yok öyle mi!! Şaka gibi gerçekten bir yerden sonra sıkılır insan.Bir de merak ettiğim bir şey var Bahar abla, mesela bu film Korece altyazıylıydı diyelim; anlamadığın eşine sorduğun yerler oluyor mu?Bu aralar çok sık yazıyorsun, bloguna her girdiğimde yeni bir yazı görüyorum havalara uçuyorum!!İnşallah böyle devam edersin ^^ :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim :) esime neden sorayim ingilizcem korecemden daha iyi ki :) film ingilizce olduguna gore . :))

      Sil
    2. Rİca ederim :) Heeee ben İngilizce'nin iyi olduğunu kısmı atlamışım :) ^^

      Sil
  2. film anında nasıl davranmaları gerektiğini anlatan reklam ilginç geldi,Aslında iyi bir uygulama,Sinemaya gidince arkadaki kişinin koltuğa ayağını film bitene kadar vurması benide sinir ediyor.Yalnız iş,gerçekten insanlar bu kurala uyuyor mu?sorusuna evet cevabını verebilmekte.Tıpkı belediyenin'çimlere basmayınız'yazısını gördüğü halde o çimlere kamp kurup oturan insanlar gibi.Japonya'da da metrobüslere 'yaşlılara ve sakatlara yer verin'yazısı yazılıymış,sanırım orda insanlar yaşlılara yer verilmesi konusunda bilgi sahibi değil,büyüklerine çok saygı duydukları halde :/

    YanıtlaSil
  3. Filmi betimlemeyi düşündüğüm için izledim, o gözle de incelediğimden beni yordu doğrusu..müziklerini beğenmedim (Sessiz veya müzikli alanlar betimleme için en uygun alanlardır,eğer müzik duygu yüklemesi yaparsa izleyiciye duygu geçişini sağlamak için aynı sesi verirsin ama bunda ilklere göre müzikler kötü idi yani benim için uygun alan oluşturacağından iyi bir durum) .Efektler konusunda kafayı sıyırdım...bazen hangisi gerçek hangisi animasyon diye gözlerim pörtledi,sadece son sahnelerde (filmin fantastik olsa da) bilgisayar efektini algılaya bildim...sonuç olarak kitabını sesli hale getirsek bile filmini betimlemeyi düşünmüyorum. Belki şimşek hırsızı olabilir

    YanıtlaSil
  4. korede sinemalarda genelde insanlar saygili davraniyor , zaten cok kuralci bir toplum oldugu icin toplumun gerektirdigi kurallara uyuyorlar ama cocuklar bazen cok gurultucu oluyor ve arkadan koltugu tekmeleyebiliyor , bir defa basima gelmisti .

    muziklerine hic dikkat etmedim dogrusu . bak niye dikkat etmemisim ki pisman oldum simdi . merak ettim :)

    YanıtlaSil
  5. Hobbit in 1. Filmine gittiğimde çok yorgundum, filmde 3 saate yakın sürünce uyuyakalmıştım sinemada :D ben herhalde evde izlerim hobbit 2 yi :)

    YanıtlaSil
  6. off aynı ben :D burda da ben ilk gün gittim arkadaşlarımla çok heyecanlıydım benim gittiğim yerde 2 saat sonra mola yaptılar bizde bi sürü şey yemiştik sonra öldük ama bayıldım filme şimdi yani yılın en iyi filmi özellikle benedict martin orlando falan var :D burda thor 2 'ye gittim ben de ona da ilk gün gittim :D

    YanıtlaSil
  7. Abla birlikte Türk filmleri de izliyor musunuz? Gerçi eşinizin İngilizcesi pek iyi değil demiştiniz. Korece altyazı bulmak da zor olsagerek. Arkadaşıma ben henüz altyazısız izleyecek kadar Korece bilmiyorum dediğimde olsun bizde Türk filmi izleriz demişti de oradan geldi aklıma.

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandiktan sonra gözükecektir