17 Ağustos 2013 Cumartesi

성질 급한 Koreli :D :D

  (çabuk çabuk) kelimesi sanırım Kore'ye gelenlerin burada ilk ve en sık duyduğu kelimedir :D



성질 급한 한국인의 하루  tezcanlı (aceleci karakterli)  korelinin bir günü


yavaşlığa, beklemeye hiç gelemiyorlar ne yapsınlar afakanlar basıyor ㅋㅋㅋ 

Şu sıralar bol bol süt mısırı çıkıyor burada. Aslında Kore'de sanıldığı gibi sebze meyve çok aşırı pahalı değil ,dönemi olduğunda ucuza almakta mümkün . Tabiki Türkiye ile kıyaslanamaz ama.. 

Bir tencere mısır haşladım tıkınıyorum Dori'de etrafımda tavaf yapıyor belki ona da veririm umuduyla . Mısırı tuzladığımı gören eşim pek bir şaşırdı . Dedim biz böyle yiyoruz , aa biz tuz atmayız dedi. Evet siz çileği şekere banıp yemenin zevkinden de, karpuzla beyaz peynir yemenin şahaneliğinden de bihabersiniz ki zaten  :) 



Aslında bazen kendime kızıyorum eşime ne Türkiye'ye ne de Türk kültürüne dair hiç bir şey öğretmiyorum .
Sadece ben Kore'ye ayak uydurmakla , Kore usülü yaşamakla yetiniyorum .
İlerde çocuk sahibi olunca her ne kadar iki kültürü eşit olarak sindirsin istesemde bu gidişle kore yanı çok daha fazla ağır basacağa benziyor. 



Dori ile konuşurken bile bazen 밥 yiyelim mi ya da 맛있는게 vereceğim diyorum , allah benim müstehakkımı verecek ya .

Hadi bakalım ,tek problemimiz bu olsun inşallah , düzeltiriz nasıl olsa =) 


(no)
 

iyi hafta sonları herkese 

4 yorum:

  1. ^____^ Cok güzel bir yazı olmus ,benimde ilk ögrendigim kelimelerden biri olmustu Balli balli,diziden öğrenmistim ve kulağa çok hoş geldigi için aklımda kalmıştı ~~
    Su 밥 yiyelim meselesi ^^ İnsan birden fazla dil ogrenince arada hatlar karisiyor ~~ Gercekten tek sorununuz bu olsun ,duzelir zamanla... Baktınız düzelmiyor ..bırakın çocunuzda "밥 yiyelim mi ?" desin ㅋㅋㅋㅋ \(^___^)/

    YanıtlaSil
  2. Videoyu çok beğendim ^.^ Bence sen her şeyin en doğrusunu bulur, yaparsın Bahar ablaaa, hiç canını sıkmaa ^.^

    YanıtlaSil
  3. O kulture adaptasyon cabanizi ben takdirle karsiliyorum. Biliyorsunuz biz Turkiyede tam tersini yasiyoruz. Insanlar koyden Istanbula gelip kendi köyünün modelini sehrin ortasına kuruyorlar. O yerin kendi kimligi de kalmiyor o kisiler de yasamakta zorluk cekiyorlar. O yuzden dogrusunun sizin yaptiginiz oldugunu dusunuyorum. Eh arada oyle hatlar karisir. Onda da guzellik var. Benim sasirdigim Dori Turkce de anliyor galiba ve siz iki dili karistirarak konusunca anliyor. Maasallah maasallah...:)

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş bir yazı :) Crayon Pop!

    YanıtlaSil

Yorumunuz onaylandiktan sonra gözükecektir